Pienet sosiaalisen median vaikuttajat (influencers) saavat yhä enemmän vaikutusvaltaa markkinoinnissa ennustaa eMarketer. Yritykset ja organisaatiot hyödyntävät yhä enemmän somevaikuttajia esitellessään brändejään markkinoille. Erityisesti nuoret seuraavat vaikuttajia.

Sosiaalisen median seuraajat luottavat TikTok ja Instagramin ympäristössä toimiviin nano- ja mikrovaikuttajiin. Viimeksi mainittuihin lasketaan artikkellissa 1 000 ja 100 000 seuraajan välillä liikkuvat vaikuttajat, mutta Suomessa näistä luvuista voidaan perästä poistaa yksi nolla. Yleensä suuri on kaunista, mutta mikrovaikuttajat tarjoavat useita etuja.

Maailmalla tehdyssä tutkimuksessa yli puolet (56 %) luottaa enemmän mikrovaikuttajiin kuin suurten seuraajamäärien kuuluisuuksiin. Toisaalta mikrovaikuttajat veloittavat Instagramin julkaisuista monikertaisesti vähemmän kuin kuuluisuudet. Samalla myös somealustat tarjoavat yhä monipuolisempia työkaluja mikrovaikuttajille.

Vaikuttajamarkkinointi kasvaa kaksinumeroisia lukuja (Lähde: eMarketer)

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Tietoa meistä

MediaBot on erikoistunut somekanavien hallintaan ja sisällöntuotantoon. Aikataulutamme ja julkaisemme organisaatioosi tavoitteisiin sopivaa sisältöä puolestasi. Löydä uusia asiakkuuksia ja syvennä asiakaskokemusta.

Join our newsletter and get 20% discount
Promotion nulla vitae elit libero a pharetra augue