Keskittyykö yrityksenne lähinnä Business-to-Business -liiketoimintaan? Ehkä pähkäilet miten kuluttajalähtöinen sosiaalinen media soveltuu B2B -kauppaan? Tässä muutamia vinkkejä miten sosiaalinen media toimii myös yritysten välisessä kaupassa.

  1. Yli 92 prosenttia B2B -asiakkaista suhtautuu myönteisesti ostopäätökseen, mikäli ostaja on lukenut ostokohteesta myönteisen arvion luotettavasta lähteestä. Sosiaalisessa mediassa ihmiset antavat toisilleen yrityksestäsi arvioita – halusitpa sitä tai et.
  2. LinkedIn on suosituin B2B -yhteistöalusta sekä orgaanisessa että maksetussa näkyvyydessä. Liike-elämälähtöinen LinkedIn on mainio somealusta B2B asiakkaiden tavoittamiseksi. Se mahdollistaa hyvinkin tarkan kohderyhmän rajauksen, mutta toisaalta mainostamisen kontaktihinnat ovat kalliita.
  3. B2B -yrityksistä lähes puolet ulkoisti vähintään yhden sosiaalisen median osa-alueistaan. Näistä 86 prosenttia koski somesisältöä ja 30 prosenttia jakelua ja mainontaa somekanavissa. Vahvan oman osaamisen lisäksi useimman yrityksen on järkevä myös ostaa somepalveluita.
  4. Kuinka paljon kannattaa panostaa markkinointiin? Nyrkkisääntönä voidaan pitää, että markkinointiin on syytä sijoittaa B2B liiketoiminnassa 2-5 prosenttia liikevaihdosta, ja vastaavasti B2C liiketoiminnassa 5-10 liikevaihdosta.
  5. Nuori sukupolvi ajattelee eri tavalla. Milleniaaleista (25-39 -vuotiaat) B2B ostajista 44 prosenttia ei mielellään halua tavata myyntiedustajaa. Tätä kohderyhmää kannattaa tavoittaa ja vakuuttaa suoraan internetissä ja somessa.
  6. Peräti 83 prosenttia B2B -markkinoijista käyttää jo sosiaalista mediaa. Nyt on aika syventää, eikä vaan tyytyä esilläoloon.

Jokainen B2B yritys ja liiketoiminta-alue on erilainen. Kuinka teidän yrityksenne voisi syventää sosiaalisessa mediassa läsnäoloa? Varaa meiltä maksuton alkukartoitus.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Tietoa meistä

MediaBot on erikoistunut somekanavien hallintaan ja sisällöntuotantoon. Aikataulutamme ja julkaisemme organisaatioosi tavoitteisiin sopivaa sisältöä puolestasi. Löydä uusia asiakkuuksia ja syvennä asiakaskokemusta.

Join our newsletter and get 20% discount
Promotion nulla vitae elit libero a pharetra augue